Nytt koncept att pröva produkter

Visst är det roligt att pröva nya produkter och matvaror när de kommer ut på marknaden, men det kan vara krångligt att hitta de bästa guldkornen – men som tur är finns en ny tjänst för att göra detta: nämligen Testagram.

levererar paketAtt tid är pengar har vi tidigare skrivit om här och det är något som entreprenören Mari-Linn Stenlund verkligen tagit vara på. Hon har nämligen skapat en ny form av prenumerationstjänst vid namn Testagram som går ut på att kunderna betalar 99 kronor i månaden för att få hem olika typer av varuprover – utan att veta vad boxen de beställer innehåller. Till tidningen Internetworld säger hon just kvinnor tycker om att bli överraskade och att när en box blivit hemskickad med proverna så sprids sedan bilder över sociala medier vilket gör att produkten marknadsförs och får spridning. Dessutom så får själva tjänsten nya prenumeranter efter varje utskick just tack vare prenumeranternas bilder. Med andra ord så handlar hennes tjänst främst om marknadsföring av företags olika produkter, men är även anpassad för att man som konsument ska få en chans att pröva nya saker. En box kan till exempel innehålla allt från kex eller annan matvara till en ny sorts tvättmedel eller ett schampo – och än så länge är det hela 5 000 prenumeranter, men när man nått upp till 10 000 så kommer innehållet i boxen att kunna anpassas efter konsumentens behov och intresse.

Vem ska och ska inte beställa denna tjänst?

Nog för att Testagram ökat i populäritet så ska man inte tro att denna tjänst är för alla. Vill man till exempel slippa stor- eller veckohandla sin mat så bör man istället välja en matkasse från exempelvis Coop eller Hemköp där man får normalstorlekar och sammanhängande varor. I Testagram är det endast varuprover som skickas hem vilket innebär att det är en mindre förpackning men vill man hitta ett sätt att pröva på nya saker är tjänsten alldeles prima.

Post Navigation